lørdag den 4. oktober 2008




Det var en rigtig dejlig weekend i sidste uge. Vi steg på toget i Vejen og jeg observerede at der var bestilt plads til København. Min kære mand gjorde alt for at holde spændingen ved lige ved at sige at en pladsbillet jo kostede det samme om vi skulle til det ene eller andet sted på linjen!!


Jeg troede stadig der kunne være noget om at vi skulle til Kalundborg, men da vi nærmede os Roskilde og han ikke gjorde nogle tegn på at vi skulle af, så var det at jeg tænkte at det nok var til Sverige og nærmere bestemt Lund, for han havde sagt at vi havde været på stedet før men at det var længe siden.Det sagde jeg så til ham og han måtte jo så bekræfte at det var rigtigt. Jeg var rigtig glad for det , for jeg føler stadig at Sverige er mit hjemland, da vi jo har boet der i 22 år. Nuvel. Vi var i Domkirken og på Kulturen i Lund. Det var en pragtfuld efterårsdag, og vi sluttede af med Botanisk have. Søndag havde jeg fået at vide at jeg skulle ud og opleve natur, så jeg havde fået besked på at tage traveskoene med. Vi tog toget til HÖÖr og så videre med bus. Vi var til Skånes Dyrepark. Der var der både rensdyr, elge og bjørne samt masser af andre nordiske dyr at se på. Det blev til at tage mange billeder og især af bjørnen, for trods de fandtes i Norbotten fik jeg aldrig set en levende bjørn. Da vi havde gået rundt et par timer, var det blevet tid til at vende tilbage til Lund hvor vi havde vores bagage stående på hotellet i Lund.Lund er en dejlig by der ligesom Ystad er nem og overkommelig at komme rundt i. Masser af gamle hyggelige huse og så selvfølgelig Universitet med dets område med magnoliaer, som jeg, de år vi boede i Sverige , altid sad og nød på fjernsynet når de sendte Valborg med Lunds studenterkor.... : Vintern Rasat ut i våra fjällar , og Välkommen sköna maj.Ak hvor jeg savner disse traditioner, som jeg sådan forbinder med min sjæls længsel tilbage til det smukke Norbotten. Jeg tog selvfølgelig et billede af stedet hvor dette foregik og det vil jeg hermed delgi.
Der er også et billede af min elskede stående inde i et af de gamle huse på Kulturen i Lund.

Ingen kommentarer: