lørdag den 21. marts 2009

Sidder i sofaen og surfer rundt på facebook. Havde ellers tænkt at køre en god lang tur på cyklen men solen lyser med sit fravær, så jeg har ikke haft lyst til at køre ud i blæsten og kulden.Ser at sydlige og mellemste Sverige måske får op til 30 cm nysne til næste uge!!Der er det stadig vinter.Nuvel!! Jeg vil nu hellere være på andre breddegrader på denne årstid. I herlige vårvinter-verdenen i Nord-Sverige. Her gør det ikke noget at sne og is ligger endnu for det er højsæsong for Isfiske konkurrencer hvor jeg nød at være med . Ligge på isen med et renskind under mig og med det lille " spö" ,- den lille korte fiskestang specielt til " Pimpelfiske ". Og jo! Jeg er ikke bange for at sætte regnormen på. En stor fed regnorm!!Er man så heldig at få nap så er jeg også vant til at skære hovedet af fisken når den er kommet op af vandet.Oftest var det Stalling,- en fisk som kun lever i rene løbende vand. Det vil sige i elven.jeg har brugt rigtig meget tid på denne fornøjelse mens vi boede højt i nord.Det var en livsstil. Tænk når man kom hjem med et par nyfangne Stallinger og stegte dem i smør på panden og serverede dem for resten af familjen. Det var lækkert.DEt var en helt anden verden vi levede i. En verden som jeg savner umådeligt meget.Jeg tænker så ofte på den verden. Her i Danmark er der en helt anden syn på tiværelsen som er svær for mig at hænge med i.Jeg er nok blevet lidt af en enspænder efter 22 år i Norbotten.http://www.youtube.com/watch?v=iWET7trbChg

Ingen kommentarer: