søndag den 18. maj 2008

Ser at vores kære datter er i det nostalgiske hjørne i dag. Hun har til vores overraskelse et minde af at have siddet på gulvet med legoet, mens Hermans Hermits kørte i baggrunden. Det er rigtigt at vi elsker 60-er musik og i øvrigt lytter meget på musik. Nu da vi er oppe i årene og er blevet bedsteforældre har vi stadig smag for pigtrådsmusikken men har fået nye idoler, såsom Runrig, Bryan Adams, U2 ( dog kun undertegnede, som iøvrigt også dyrker deres ambasadører i DK: Die Herren).U2,s musik er iøvrigt blevet introduceret af vores kære datter og svigersøn, som var på Ullevi og høre dem live for et par år siden. Datteren havde til julegave givet mig to cd,er med musikken og egenhændigt fabrikeret en bog med tekster og små kommentarer til samtlige melodier.En rørende fin ide som jeg har nydt rigtigt godt af. Da min kære mand og jeg fejrede sølvbryllup havde de to unge mennesker lavet en cd, med " vores musik" på . De havde fundet melodierne på nettet og spillet dem ind. Anne havde så lavet omslaget som hun havde illustreret med en tidslinje med vigtige hændelser i vores 25 år lange ægteskab.Den bedste gave man kan få netop fordi den havde alle de personlige værdier bagved.

Nu er det snart 32 år siden vi sagde ja på Københavns rådhus og vores ægteskab har overlevet trods kriser, som der formodentlig vil være i alle ægteskaber.Er der en melodi som understreger det er det en af de melodier som Anne og Ronnie havde med blandt Vores Musik, nemlig Peter and Gordons : True love ways,som min elskede mand iøvrigt gav mig på single da vi begyndte at komme sammen i 68.

Ingen kommentarer: